Om Seltborg kommunikation

Idag kommunicerar de flesta - företag, organisationer och verksamheter och inte minst individerna inom dem, mycket och livligt. Kanalerna och möjligheterna är oändliga. Att kommunicera idag är inte det svåra, det svåra är att välja och välja bort så att kommunikationen blir effektiv och att de resurser man satsat träffar rätt. Kommunikation där den gör som mest nytta är mina ledord.

Med närmare 20 års erfarenhet av kommunikation, journalistik och marknadsföring, både som beställare och köpare av kommunikationstjänster, vet jag vad som krävs för att skapa struktur, mål och framgång med kommunikationen oavsett kanal.

Med mina erfarenheter som reporter, pr-konsult och kommunikationschef gör att du kan känna dig i trygga händer när det gäller krishantering, medieträning och rådgivning inom kommunikation, men också när det gäller strategisk kommunikationsplanering, pr-aktiviteter, press och sociala medier.

Läs artikel i VLT: http://vlt.se/pengarjobb/1.3957623-sara-tog-klivet...

Så föddes Seltborg kommunikation

Efter åtta år som kommunikationschef bestämde jag mig för att satsa på eget, men resan mot Seltborg kommunikation började långt innan. När jag arbetade som reporter på Upsala nya tidning, Aftonbladet och TV4 funderade jag mycket på alla dessa talespersoner som aldrig kunde komma till saken. Det ledde mig till att lämna journalistiken och börja arbeta som pr-konsult med press, pr och medieträning på en byrå i Stockholm. När jag sedan var inne på byrå nummer två kom tankarna på en egen byrå. Sedan började den spännande men lite snirkliga vägen dit.

Först ville jag skaffa mig mer erfarenhet inom fler områden och testa ledarskapsförmågan och 2008 började jag på Mälardalens högskola som kommunikationschef. En stor verksamhet med 1 000 anställda och 13 000 studenter. Fram till 2015 jobbade jag där och fick vara med på en fin resa tillsammans med engagerade medarbetare med högskolans kommunikationsarbete. Under den tiden smög sig några uppdrag in då jag fick förfrågningar om medieträningar och pressaktiviteter, och även om uppdragen inte blev så många på grund av att tiden egentligen inte räckte till, så fick min konsultådra en viss tillfredställelse.

Våren 2015 registrerade jag aktiebolaget Seltborg kommunikation och hade då tänkt satsa fullt ut. Men jag blev mycket lockad av ett uppdrag som kommunikationsdirektör på Sveriges innovationsmyndighet Vinnova och byggde på erfarenhetsbanken ytterligare.

Under 2016 börjar så äntligen min resa som konsult och egen företagare.

CV Sara Seltborg

Yrkeserfarenhet:

2016 Seltborg kommunikation, grundare och konsult

2015-2016 Vinnova, kommunikationsdirektör

2008-2015 Mälardalens högskola, kommunikationschef samt chef för sektionen för kommunikation och externa relationer

2006- 2008 Andréasson Public Relations, pr-konsult

2004-2006 Inmema Pr&Information, pr-konsult

2002 - 2003 TV4, reporter/researcher

2000-2002 Aftonbladet, nyhetsreporter

1998-2000 Upsala nya tidning, allmänreporter

Utbildning:

Göteborgs universitet, Filosofie kandidatexamen, engelska, statsvetenskap samt journalistutbildning för akademiker vid Mittuniversitetet, samt löpande kurser och utbildningar i ledarskap och kommunikation.

Pris, utmärkelser:

År 2013 nominerad till ”Årets marknadsförare” Guldstänksgalan

2007 Spinn-pris för pr-arbete för communityföretaget Netstar i klassen ”Bästa business to business-kampanj”